Chybové kódy Sony Playstation4 / PS4

Chybové hlášky a opravy každého z různých chybových kódů nalezených v konzoli Sony Playstation 4.

 

 

Základní operační systém a rozhraní v PS4 je Playstation Network. Operační systém se původně jmenoval „ Orbis OS“ a vyznačoval se podobným přístupem k minimalistickému designu Apple v jejich produktech IOS , podobně jako mnoho dalších nejmodernějších systémů, jako je PS4. Celé PSN není za všech okolností dokonalé a stabilní.

Konzole trpí několika chybovými kódy generovanými v důsledku různých typů podmínek. Mohou záviset na tom, jak aktuální je váš software, nebo zda je stav serveru PlayStation Network mimo provoz. Tyto podmínky dokážou spoustu hráčů v nejhorších časech poměrně frustrovat.

Klíčové body

Toto jsou nejčastější chybové kódy PS4:

  1. CE-34878-0
  2. CE-30005-8
  3. CE-36329-3
  4. CE-32894-6
  5. CE-37732-2
  6. CE-34335-8
  7. CE-34788-0
  8. CE-32930-7
  9. CE-33992-6

Tyto chybové kódy se skládají alespoň ze dvou písmen následovaných čísly ve tvaru pomlčky. Okamžitě mohou hráče překvapit a zmást, v čem přesně by mohl být problém.

Je třeba také poznamenat, že k těmto chybovým kódům může dojít, pokud má herní disk nějaký problém. Častěji než ne, samotná disková jednotka může mít své části uvolněné, takže to může způsobit výskyt těchto chyb v softwaru konzoly. To vyžaduje, abyste odeslali konzolu na opravu nebo výměnu.

 

Běžné chybové kódy v PS4

Běžné chyby PS4

Časté chyby PS4

Tyto chybové kódy jsou ve výchozím kódu obecně klasifikovány jako „ CE-xx… “. První dvě písmena se proto používají jako krátká forma „běžných chyb“, kdykoli se na PS4 vyskytnou jejich varianty. Obecným pravidlem, které je třeba vědět, je, že tyto mohou být neúmyslně opraveny hráčem, nebo to může být jen vnější problém svého druhu.

Hlavní podstatou je, že tyto problémy budou pro systém poměrně časté a obvyklé, takže není nic, čeho byste se měli příliš obávat. Za zmínku také stojí, že běžné chyby nemají trvalou opravu, takže si budete muset zvyknout, že se čas od času zobrazí na obrazovce.

CE-34878-0

Zpráva v kódu zní: „V následující aplikaci došlo k chybě. Po něm následuje hra nebo aplikace, která aktuálně běží na vašem systému. Je to dost možná jeden z běžnějších problémů, které přetrvávají v několika hrách, které mají špatnou nebo hru lámající optimalizaci.

Chybu můžete snadno opravit několika různými způsoby, jedním z nich je jednoduše restartovat aplikaci z domovské obrazovky rozhraní PS4 nebo restartovat konzoli jako celek. Kromě toho můžete také zkusit prozkoumat, zda není nějaký problém s vaším pevným diskem, na kterém je hra nainstalována.

CE-30005-8

Budete vyzváni nejasnou zprávou „ Aplikaci nelze spustit “. Chyba je taková, se kterou jsme se všichni několikrát setkali, ale její oprava může být trochu extrémní. Důvodem může být vadný disk Blu-ray hry nebo potenciálně poškozená nebo problematická disková jednotka.

Abyste to mohli opravit, doporučuji vysunout disk z konzole a zkontrolovat, zda není poškozený nebo poškrábaný. Častěji se na něm mohou také nacházet mírné šmouhy, což může způsobit, že disková jednotka PS4 jej nepřečte správně a nebude jej možné spustit.

Pokud jste si jisti, že je disk čistý, doporučuji zkusit znovu sestavit databázi PS4. Je to proces, který v podstatě vymaže přebytečnou mezipaměť RAM konzole a obnoví ji. Je to jedna ze základních metod, kterou mohou hráči použít, aby věděli, jak opravit problémy s chybovým kódem PS4.

Kroky k postupu jsou:

  1. Ujistěte se, že je konzola zcela vypnutá.
  2. Po prvním spouštěcím zvuku stiskněte a podržte tlačítko napájení po dobu 7–8 sekund, dokud neuslyšíte druhý zvuk.
  3. Otevře se nabídka nouzového režimu PS4.
  4. Připojte ovladač pomocí kabelu USB k systému.
  5. Chcete-li zahájit proces, vyberte a potvrďte 5. možnost, což je „Rebuild Database“.
    PS4 obnovit databázi

    Jak znovu sestavit databázi v PS4

  6. PS4 se poté restartuje a proces obnovy databáze by měl trvat několik minut.
  7. Pokud chyba přetrvává, doporučuji vyhledat odbornou pomoc s opravou její diskové jednotky, což může být jediná chyba, kterou lze vinit, nebo zkuste kontaktovat podporu PlayStation .

CE-36329-3

Je to jeden ze vzácných chybových kódů, které se vyskytují u většiny uživatelů na PS4. Kód je však stále zařazen do kategorie běžné chyby. Tento problém hráče vyzve k prohlášení: „ V systémovém softwaru došlo k chybovému kódu . Takže s ohledem na to, důvod problému souvisí se softwarem konzole.

Chcete-li to opravit, doporučuji aktualizovat systémový software na nejnovější firmware nebo verzi. Většina konzolí PS4 má tendenci dostávat aktualizace softwaru automaticky, když se přihlásíte do systému. Aktualizaci softwaru však můžete zkontrolovat také ručně na kartě Nastavení a v části Aktualizace systémového softwaru.

Alternativně můžete také aktualizovat systémový software pomocí možnosti Nouzový režim, o které jsem právě hovořil ve výše uvedené příručce pro obnovu databáze. Najdete ji jako 3. možnost v té nabídce. Pokud to nepomůže, budete se muset uchýlit k inicializaci konzole nebo kontaktovat podporu.

Chyba CE-35290-9

Chybový kód CE-35290-9 je chyba „ Nerozpoznaný disk “, ke které dochází, když PS4 nemůže přečíst disk. Mohou to způsobit různé faktory, jako je špinavý nebo poškozený disk, vadná disková jednotka nebo problém se softwarem.

Chcete-li opravit chybu CE-35290-9, můžete zkusit následující kroky pro odstraňování problémů:

  1. Nejprve očistěte disk měkkým, čistým hadříkem. Disk otírejte krouživými pohyby od středu k okrajům. Nepoužívejte agresivní chemikálie nebo abrazivní materiály, protože mohou poškodit disk.
  2. Pokud čištění disku nepomůže, zkuste vložit jiný disk. Pokud druhý disk také nefunguje, problém je pravděpodobně v diskové jednotce.

Můžete také aktualizovat firmware PS4 . Chcete-li to provést, přejděte do Nastavení > Systém > Systémový software > Aktualizace systémového softwaru.

Pokud aktualizace firmwaru nefunguje, obnovte PS4 do továrního nastavení. Tím se vymažou všechna vaše data, takže si před tím nezapomeňte data zálohovat. Chcete-li obnovit PS4 do továrního nastavení, přejděte do Nastavení > Inicializace > Obnovit PS4 (Přeinstalovat systémový software).

Pokud jste vyzkoušeli všechny tyto kroky a chyba přetrvává, možná budete muset odeslat PS4 společnosti Sony k opravě.

CE-32894-6

Tento problém je nejčastějším výskytem u většiny uživatelů PlayStation 4. Vyzve vás prohlášením: „Připojení k serverům bylo ztraceno.“ Zdá se, že mnoho hráčů uvrhne do stavu zmatku při zjišťování, co by toho mohlo být příčinou.

Nejprve doporučuji zkontrolovat stav připojení k síti, než cokoliv uděláte. To lze provést na záložce nastavení pod sítí a poté vyberte možnost „Testovat připojení k internetu“. Pokud by to náhodou byla příčina, doporučuji se na to podívat hlouběji a kontaktovat svého ISP nebo to opravit sami v nastavení routeru.

Kromě toho můžete zkusit požádat poskytovatele internetových služeb o možnost statické IP pro váš router. Poskytne bezproblémové spojení mezi servery PSN a vaším systémem PS4.

Navrhuji přesměrování portů na váš router:

  • TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
  • UDP: 3478, 3479

Doufejme, že použití těchto portů podle plánu vám pomůže potvrdit, jak opravit tento nepříjemný a opakující se chybový kód nalezený v PS4.

CE-37732-2

Kód chyby uvádí: „Stažený soubor nebyl v systému správně nainstalován. Je pravděpodobné, že data byla poškozena během procesu stahování“.  Naštěstí je chybový kód způsoben pouze jedním hlavním problémem a není tak častý, jak byste očekávali.

Problém pramení z toho, že jedno z vašich stahování na konzoli je narušeno jakýmkoliv druhem vnějšího rušení, jako jsou výpadky napájení nebo dokonce problémy se sítí. To zase přeruší stahování a má malou šanci poškodit základní soubory hry nebo aplikace.

Jednoduše doporučuji znovu stáhnout hru nebo aplikaci, aby se chyba co nejrychleji vyřešila. Ve vzácných případech, kdy může přetrvávat, můžete zkusit stáhnout hru na externí pevný disk nebo naopak na původní disk.

CE-34335-8

Zpráva o chybovém kódu je samovysvětlující. Při procházení určitých her nebo aplikací a jejich výběru se zobrazí zpráva s názvem „Nebyl zjištěn žádný pevný disk (HDD).

To znamená, že na kterémkoli disku máte hru nainstalovanou, ať už je to externí nebo originální disk. Budete muset zkontrolovat, zda je správně vložen nebo zapojen do systému PS4. K těmto vzácným příležitostem dochází, když se pevný disk PS4 může uvolnit nebo kabel USB externího disku může být volně připojen k systému.

CE-34788-0

Je to další chyba způsobená problémem s aktualizací systémového softwaru, která není nejnovější verzí. Budete tedy přesměrováni na prohlášení „Aktualizační soubor nelze použít“.

Problém je pouze drobný problém, který by neměl představovat žádný ohleduplný problém. Stačí si stáhnout nejnovější verzi firmwaru softwaru PS4 z oficiální stránky aktualizace softwaru Playstation 4 . Instalace aktuálního softwaru by snad měla opravit chybový kód.

CE-32930-7

Často, když se pokusíte spustit hru nebo aplikaci, zjistíte, že se nespustí. Zobrazí se zpráva, že „Stažená data na HDD jsou pravděpodobně poškozena“. Chybový kód je způsoben poškozením pevného disku, takže nejjednodušší opravou je opětovné stažení jakéhokoli souboru, který byl během procesu poškozen.

Nejjednodušší opravou je pouze odstranit poškozenou hru a restartovat proces stahování ve hře nebo aplikaci opětovným výběrem z nabídky Knihovna.

CE-33992-6

Kód chyby jemně souvisí s problémy se sítí. Proto je zpráva s chybovým kódem uvedena jako „Chyba testu internetového připojení“.  Podle PlayStation se doporučuje ověřit stav serveru služeb PSN na stránce podpory.

Pokud jsou servery na úrovni a fungují, může tyto problémy způsobovat váš internet. Doporučuje se prozkoumat připojení k síti. Také se doporučuje, abyste ke své konzoli PS4 měli připojeno minimálně 5 MB, abyste na ní mohli stabilně pracovat.

Chybové kódy služby PlayStation Network

Chyby sítě PSN

Chyby sítě PlayStation na PS4

Nyní, když jsem pokryl běžné problémy způsobující chybové kódy PS4. Stojí za zmínku, že existuje jiná kategorie pro chybové kódy související s Playstation Network (NP-xx..) . Naštěstí nejsou příliš znepokojující nebo znepokojující, protože mají relativně snadné příčiny a řešení.

Budu se zabývat známými chybami při vydávání problémů se sítí, takže se můžete snadno naučit, jak opravit chybové kódy PS4.

Hlavní příčiny téměř každé z těchto chyb souvisí se servery PSN:

  • NP-34957-8:  Jedná se o chybu komunikace serveru . S největší pravděpodobností mohou servery procházet údržbou, takže doporučujeme počkat, až budou znovu online.
  • NP-36006-5:  Chyba souvisí s poškozenou data Trophy. Své trofeje můžete znovu synchronizovat v nabídce trofejí na Playstation 4 nebo restartovat konzoli, abyste problém potenciálně vyřešili.
  • NP-31952-0:  Problém se točí kolem „vypršel časový limit síťového připojení“. Abyste to mohli opravit, musíte se ujistit, že vaše připojení k internetu není nestabilní nebo nefunguje špatně.
  • NP-31730-4:  Chybový kód vás přiměje odhlásit se z Playstation Network. Může to být způsobeno problémem se serverem nebo souvisí s vaším účtem. Zkuste se znovu přihlásit, abyste to vyřešili, a další opravy, abyste tomu zabránili.
  • NP-35000-8:  Je podobný chybovému kódu „NP-34957-8“. Nejlogičtější příčinou je, že servery budou v nějakém druhu výpadku. Zpráva dokonce ukáže, že servery PSN jsou v údržbě.
  • NP-32062-3:  Chyba uvádí, že „data mohou být poškozena“. Většinu uživatelů by to nemělo znepokojovat, protože se uvádí, že to opravíte restartováním konzole.

Chyby síťového připojení

Chyby sítě PS4

Problémy a chyby PS4 související s internetem

Většinu času může být vaše připojení k internetu nestabilní a slabé. Způsobí to nedostatek komunikace se servery sítě PlayStation, což zase zasadí semena pro chyby sítě, které se stanou „NW-xx…“. Můžete se naučit, jak těmto chybovým kódům předcházet a jak je opravit, aby se na vašem PS4 přestaly vyskytovat.

Nejlepší rada, kterou zde mohu nabídnout, je pravidelně sledovat rychlost šířky pásma. Něco, co jsem také dříve zmínil, byla implementace statické IP adresy na vašem připojení kontaktováním vašeho poskytovatele internetových služeb. Nakonec byste se měli vždy ujistit, že máte na routeru Nat Type 1 nebo Nat Type 2.

To umožní vašemu PS4 volně mít připojení Peer-to-peer (P2P) k serverům PSN. Mezitím Nat Type 3 omezí tento přístup a další funkce. Doporučuji tedy zkontrolovat typ Nat v nastavení testu sítě.

Následuje několik chybových kódů, které pocházejí ze síťového připojení uživatele na PS4:

  • NW-31201-7: Nelze se připojit k síti.
  • NW-31374-8: Časový limit připojení vypršel.
  • NW-31253-4: Odpověď ze serveru DNS je zpožděná nebo nestabilní.
  • NW-31250-1: Interní chyba serveru.
  • NW-31205-1: Síťové připojení je nestabilní nebo příliš slabé na to, aby dosáhlo serveru PSN.
  • NW-31247-7: Vypršel časový limit síťového připojení.
  • NW-31294-9: Časový limit připojení vypršel z důvodu nestabilního bezdrátového připojení.
  • NW-31246-6: Nastavení DNS jsou neplatná.
  • NW-31456-9: Chyba připojení.
  • NW-31453-6: Zpožděná odpověď serveru.
  • NW-31194-8: Nelze se připojit k síti.

Všechny tyto chyby mají jediné řešení: jednoduše se ujistit, že váš internet funguje stabilně, abyste mohli volně hrát hry, aniž by vám tyto chyby překážely.

Softwarové a webové chyby

Softwarová chyba PS4

Softwarové chybové kódy v PS4

Nyní, když jsme již diskutovali o některých problémech se softwarovými chybami v běžných chybových kódech pro PS4. Stojí za zmínku, že konzole může generovat kódy pouze na základě selhání softwaru. Kromě toho může firmware konzole na pozadí také způsobit problémy s kódem „WS-xx“.

Existuje však snadný způsob, jak opravit tyto chybové kódy související s těmito aspekty na PS4. Všechny obecně zahrnují pouze rychlé restartování konzole, aby se vyřešily a zabránilo se jim. Neměly by se opakovat, protože se v systému vyskytují jen zřídka.

Jsou známé jako následující:

  • SU-35931-1: Kód chyby uvádí, že „aktualizační data systémového softwaru jsou částečně poškozena“.  Řešením problému je pokusit se aktualizovat systémový software PS4 přes USB namísto internetu.
  • SU-30696-4: Chybová výzva je „Nepodařilo se aktualizovat systémový software“.  Potenciální opravou je ujistit se, že jste správně umístili soubor systémového softwaru do správné složky při jeho aktualizaci přes USB na konzoli.
  • SU-30746-0: Uvádí, že „Nelze najít soubor požadovaný pro aktualizaci systémového softwaru“.  Za tímto účelem se ujistěte, že stahujete nejnovější verzi aktualizace softwaru pro PS4.
  • WS-36812-0: Je to jedna z mála „webových chyb“ PS4. Díky tomu se nemůžete připojit ke straně.  Údajně to můžete vyřešit odpojením konzole a routeru a jejich čerstvým spuštěním v tomto pořadí.

Závěr

Nicméně vědět, jak najít chybový kód, se kterým se setkáváte na PS4, a opravit jej, může být ohromující. Většinu z nich jsem zjednodušil, aby jejich řešení bylo co nejjednodušší.

Vzhledem k tomu, že jsem konzoli několik let osobně vlastnil, problémy s jejím rozhraním nadále obtěžují hráče a způsobují bolení hlavy. Nepochybně tedy v našem průvodci pro každou z chyb jistě najdete to nejlepší řešení. Většinou se týkají služby PSN nebo jen připojení k internetu.